środa, 18 marca 2015

Nowa moda - łysy facet i czarna broda

Kawki nie dotyczy problem zarostu, czy fryzury, chyba tylko w przypadku doboru towarzystwa, w którym będziemy ją pić. Kawka spływajaca po krzaczastej brodzie nie wyglada apetycznie...
 
Zauważyłam ostatnio wielu mężczyzn, którzy brak włosów rekompensują sobie mniej lub bardziej bujną brodą. Najbardziej kontrastowa jest czarna broda. 
 
Mężczyźni nie zdają sobie sprawy, że wiele kobiet wręcz nie znosi zarostu, zwłaszcza zbyt obfitego. To żadna przyjemność przytulać się lub całować z kupą włosów. Jest to mało seksowne, niehigieniczne i może spowodować traumę na całe życie. 
 
Moja Córka wspomniała mi niedawno, że właśnie przez brodę jednego ze swoich dziadków, czuje dziś obrzydzenie do mężczyzn z brodą. Dziadek sadzał ją sobie na kolanach i kazał głaskać się po brodzie. Miała wtedy cztery, czy pięć lat, ale zapamiętała tamto wydarzenie jako obrzydliwe i od tamtej pory  mężczyźni z zarostem budzą w niej wstręt. 
 
Przed wielu laty wszyscy mężczyźni nosili zarost i nikogo to nie dziwiło. Mnie samej podobały się wąsy, niezbyt sumiaste, taki niewielki akcent na męskiej twarzy. Obecnie wąsy są passé, bywają  nawet powodem żartów. Nie wiem zatem skąd wzięła się moda na pozbawienie głowy resztki włosów, a zapuszczanie (być może w zastępstwie) brody. 

Początkowo spotykając na swej drodze łysych mężczyzn z czarną brodą, myślałam, że to kibice Marcina Gortata (polskiego koszykarza grającego w NBA, obecnie w Wshington Wizards). Później zauważyłam, że geje noszą się w ten sposób, co nawet jest dla mnie logiczne - wysyłają wyraźny sygnał, że nie są zainteresowani bliskimi kontaktami z kobietami.

Zabawne są dla mnie preferencje meżczyzn dotyczące owłosienia kobiet. Wymagają, by kobiety pozbawiały się owłosienia w miejscach intymnych, na nogach, czy pod pachami, podczas gdy sami zapuszczają brody lub golą się pozostawiając pięciomilimetrowy zarost, który drapie.

Kłopot z wypadaniem włosów mają, większosci mężczyźni, chociaż ten problem dotyczy także wielu kobiet. Powody wypadania włosów mogą mieć różne podłoże. Może to być sprawa genów, czy chorób.

Każdy defekt w wyglądzie jest szeroko komentowany przez społeczeństwo i często wyśmiewany. Żadna z osób dotkniętych np. łysieniem nie czuje się dobrze z kpinami na swój temat, ale może poczuć jak odbierają takie zachowania osoby wyśmiewane z innych powodów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz